Brev:
Spisning - 6 mdr.
7. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Spisning - 6 mdr.
Hej Helen
Tak for en super brevkasse som jeg lige har opdaget eksistensen af!
Jeg har en søn på 6 mdr. Mit spørgsmål går på mad:
Noah får MME Grøn Allomin ved 6 tiden, igen ved 9 tiden og kl. ca. 12 får han enten majsgrød med frugtmos eller havregrød (som han dog ikke er helt vild med og jeg tror, jeg vil prøve øllebrød istedet).
Kl. 15 igen en flaske og grønsagsmos kl. 18. Endnu en flaske inden sengetid ca. 19.30. Dette er jo fint bortset fra at han ikke spiser særlig meget af MME'en. Han bliver tilbudt 150 ml. men spiser kun mellem 80 og 130. En enkelt gang kan han spise det hele og han bliver altid tilbud 200 til natten, som han oftest spiser 130-170 af. Altså en mælkemængde på mellem 500 -600 ml.
Jeg læser jo at mælkemængden skal være omkring 750 ml og selvom jeg regner mos og grød med bliver det jo ikke helt det anbefalede. Jeg har prøvet at presse mere i ham, men har det dårligt med dette, har også prøve at indføre et ekstra flaskemåltid, men synes det bliver madning hele dagen og han skulle jo egentlig også have færre flaskemåltider og flere skemåltider ikke?
Han sover (7-9-13) godt om natten fra ca 19.30 til 5-6 om morgenen. Om dagen sover han halve timer (har gjort dette siden han var 3 måneder og jeg har efterhånden vendet mig til det:)) i alt mellem 1½ til 3 timer om dagen.
Noah er ellers en (for det meste) glad dreng som smiler, pludrer, vender sig, leger med sine tæer, går ture i barnevogn, ligger på græsset, gynger og hvad jeg nu ellers kan få dagen til at gå med.
Håber du har et godt råd eller måske jeg bare bekymrer mig unødigt.
Venlig hilsen
Maria og Noah